התקופה בה אנו עוברים

התקופה בה אנו עוברים

הימים ימים של כהאוס הרס חוסר אונים ורצון להתמודד עם ההרס באופן אקטיבי, מרפא, וחומל.
זה הוביל אותי גם להתנדב לאחת העמותות וגם לנסות ולהתחקות אחר
המוטיבציה שמביאה אנשים ואני בתוכם, להקים קבוצות מגוונות לצרכים שונים, עמותות לצרכים שאין להם מענה פורמאלי, ולרצות להתנדב ולהיות אקטיביים ומחוברים לחברה בה אנו רוצים לתרום את חלקנו לתוכה, הן כאתגר להתמודד עם הרסנות שאינה מכלה. והן, כמשאלה לברוא חברה מתוקנת וראויה יותר לבנינו ובני בנינו, כולנו הנאבקים לחיות ולהיטיב מבלי לקרוס.

משתפת התובנות שגיליתי סביב הרצון לתת ולקבל…
? רצון להושיט יד לאחר – חיפוש אחר משמעות דרך סיוע ועשייה חיונית למישהו או משהו אחר.
? חיפוש אחר מקום שייתן לגיטימציה והזדהות עם הקושי, התהום, האימה, הבלבול, וחוסר האונים
? רצון לחזק העוגנים האישיים , החברתיים, הקהילתיים…שנסדקו בעקבות המציאות העכשווית. המציאות העכשווית מחייה מחדש אירועים, זיכרונות, כאבים, וההתמודדויות. וקשה להישאר בזה לבד.
? רצון לחזק את תחושת השייכות והייחד כדי לפרוק, לשאת המורכבות וביחד למצוא עוגנים ומשאבים לשאת את תחושת החסר, ההצפה וחוסר האיזון המתמשכים שמקשים על התפקוד היומיומי.
? הייחד מאפשר למצוא אוזן קשבת, להפקיד אצל האחרים החוויות העכשוויות אתם מתמודדים, ומתוך זה ליצור מרחב אישי ובינאישי שמאפשר לנשום, להרגיש, לחשוב, לשמור על תנועה וגמישות ביחד ולחוד מבלי לקרוס.
? רצון למצוא מישהו או משהו מטא פיזי בדמות רב, אמונה ותקווה לאחוז בו להחזיק להכיל ולארגן מחדש. הן, את הסבל הכאב והאשמה המתמשכים. והן, את הפשר על ציר הזמן והמשמעות שנחווים סדוקים בפשר.
? משאלה למצוא בראי בחלון ובמבט של האחר, בפנים שלו, מילים היגדים והשתקפויות להקל על הכובד, השקט הריק והדחיסות הנחווים מבפנים ומבחוץ וממלאים את המרחב האישי והציבורי.

עמדה בסיסית שכולנו יודעים בבואנו לסייע, ועם זאת אני בוחרת להזכיר שוב:

  • לא לכל אחד מתאים אותו דבר.
    לכן, כאשר מתעורר בנו הרצון לסייע, חשוב להיות ערניים לא לכפות את רצוננו שלנו!!
  • להיעזר בשלושת ה L הזמינים לכל אחד מאתנו
    ‏LOOK – להתבונן
    ‏LISTEN – להקשיב
    ‏ LEARN – ללמוד
    כדי לדייק המענה והצורך.
מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה