איך מתמודדים עם בעיות רגשיות אצל מבוגרים?

איך מתמודדים עם בעיות רגשיות אצל מבוגרים?
בעיות רגשיות אצל מבוגרים

סגנון החיים המודרני במאה ה 12- אינטנסיבי ודינמי, קצב החיים נע בהילוך מהיר ושגרת היום יום עמוסה מאד ונעה לרוב בין ריצה מהבית למקום העבודה וחוזר חלילה. אורח חיים שכזה מאתגר ומציב בפנינו, פעמים רבות, דאגות, מתחים וקשיים שיכולים לגרום ל-בעיות רגשיות אצל מבוגרים כגון דיכאון וחרדה ולהשליך באופן ישיר על בריאות הנפש שלנו.

בעיות רגשיות הקיימות אצל מבוגרים

בתור מבוגרים, אנו מתמודדים באופן שוטף ובלתי פוסק עם אתגרים ודרישות מסוגים שונים. הדוגמאות לכך רבות: לימודים, שירות צבאי, מקום עבודה, פרנסה, זוגיות, משפחה, הורות ועוד. אנו ניצבים כל יום בפני לחצים רבים והתמודדויות לא פשוטות, מה שיכול להוביל ליצירת בעיות רגשיות כגון פחד, דיכאון וחרדה, הפרעות שונות ומחלות נפש. לכך מתווספים משברים פתאומיים ולא צפויים שאנו חווים במהלך החיים – בעיות בריאותיות שלנו או של הקרובים לנו, פרידות, אובדן ואבל. בעיות רגשיות מפריעות לשגרת החיים ולתפקוד השוטף והיומיומי של מי שסובל מהן. לרוב, בעיות רגשיות נמשכות כמה שבועות ואפילו חודשים וגורמות לתחושה של סבל ומצוקה. בעיות רגשיות יכולות אף לשים במצב של סכנה מיידית את מי שסובל מהן או מי שנמצא בקרבתו. כך, בעיה רגשית של דיכאון וחרדה במצב קיצוני וחמור שלה יכולה להוביל חלילה למעשה התאבדות.

דרכי הטיפול ב-בעיות רגשיות אצל מבוגרים

כאמור, רבים נתקלים במהלך החיים בקשיים ואתגרים המשליכים על בריאות הנפש, אם זה בתחום החברתי והזוגי, בשוק העבודה, בתחום המשפחתי, ברצון להיות פעילים וליהנות ועוד. חשוב מאד להבין שיש דרך לטפל ב-בעיות רגשיות ולהכיר בכך שאנו סובלים מבעיה רגשית הדורשת פנייה לסיוע של איש מקצוע דוגמת מטפל פסיכולוגי או פסיכותרפי. פנייה לקבלת טיפול אינה בושה ובשנים האחרונות נראה שיותר ויותר אנשים בחברה, בגילאים שונים ומכל שכבות האוכלוסייה, לא מהססים ופונים לקבלת עזרה. בעיות רגשיות אצל מבוגרים אינן נפתרות מעצמן ונוטות להחמיר ולהיות קשות יותר. לכן, ברגע שחשים ומבינים שהבעיה הרגשית ממנה אנו סובלים פוגמת בתפקוד התקין בשגרת היום יום ומפריעה לנו להמשיך להתפתח ברמה האישית, מומלץ לפנות למטפל מקצועי ומנוסה מתחום בריאות הנפש, שיש לו את הידע והכלים המקצועיים לסייע ולאבחן בצורה מדוייקת את הבעיה שדורשת טיפול.

מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה