פינת נעים להכיר ומבוא לחוויה הרגשית הכרוכה במפגש אישי ובינאישי.

פינת נעים להכיר ומבוא לחוויה הרגשית הכרוכה במפגש אישי ובינאישי.

המשוררת ויסלבה שימבורסקה בשירה קורות חיים שואלת ומאתגרת, לו נתבקשנו לכתוב על עצמנו קורות חיים מה היינו מסמנים? במה היינו בוחרים להתמקד כדי לתאר את עצמנו בצורה טובה בפני עצמנו ואל מול אחרים? ואני כמוה חושבת מאיפה להתחיל? מה לכלול ולהדגיש בסיפור שלי? על מה לוותר? כדי לאפשר לכם הקוראים להכיר אותי כאדם וכאשת מקצוע בצורה ממצה וטובה.

קצת עליי..

אני יודעת לומר, שמאז שאני עומדת על דעתי, קיימת בתוכי עמדה פנימית ראשונית שמניעה אותי ומלווה אותי כל חיי כנקודת מבט בסיסית על החיים – יסוד הבחירה החופשית.
״מקרה לידתו בהכרח מיתתו והיכן חירותו של האדם״?!

בדיעבד אני מבינה שמתוך אותה תשוקה פנימית של יסוד הבחירה, החתירה לאמת והחיפוש אחריה. נולדו בפרקי זמן שונים, שתי סדנאות האחת "נשים יוצרות חלום" והשניה ״התחדשות ומשמעות בחיים". שתיהן נולדו כדרך לארגן החוויה הרגשית הייחודית של היחיד בין מה שכבר התרחש ועבר ולא תמיד בשליטתו לבין מה שעתיד לבוא ונתון לבחירה.

השקפת עולם:

בדומה לאדלר ולביון אני מאמינה כי חירותו של האדם נמצאת בתווך, באלמנט הבחירה שטמון בין שתי המציאויות המוחלטות האלה של הטבע, חיים ומוות. כל אדם באשר הוא, נולד לתוך מציאות חיים של סביבה, משפחה, דפוסים, ערכים, תרבות, מנהגים ורצון חופשי. לעיתים הרצון הפנימי חמקמק ונדרש זמן רב כדי לגלותו. ברוח זו הטיפול האישי הדינמי מבוסס השיח (פסיכותרפיה אישית / זוגית) עוזר לאדם הנתון במצוקה וחש כאב נפשי לצאת למסע פנימי – חיצוני בנוכחות האחר, בו הוא יכול להתבונן אל תוך עצמו, להתבגר, להתפכח, לגדול ולצמוח ולשנות הרגלים ודפוסים בדרך לבניית זהות עצמית עצמאית ואותנטית.

את מי אני פוגשת בקליניקה?

צעירים ומבוגרים בגילאי עשרים ומעלה שיש להם כאבים, משברים והתלבטויות לגבי המקום הפיזי והרגשי שלהם בחיים: לימודים, זוגיות, הורות, יחסים וקריירה. בכל אחד מהמצבים האלה השאיפה שלי כמטפלת היא לאפשר למידה והתנסות חדשים, צמיחה וגדילה אישית ובינאישית, להזיז עמדות ולהגמיש דפוסים כדי לשזור חוטים חדשים של צבע ובינה על ציר הזמן וציר ההתפתחות.
אי לכך, יוצא לא פעם שאני נלחמת יחד עם מטופלי ועל מטופלי לא לוותר לעצמם כשהקולות המוכרים המחלישים (תנטוס) גוברים על הקולות שמבקשים מוצא ושינוי (ארוס).

מהו המיקוד שלי?

נשים גברים וצעירים במצבי חיים משתנים שמרגשים תקועים, רוצים ונאבקים להגדיל את דרגות החופש בחייהם, ובדרך מבקשים להתבונן אל תוך עצמם, להתבגר, להתפכח, ולמצוא את הדרך לעשות שינוי שיוביל אותם למקום טוב יותר עם עצמם ועם אחרים.

איך טיפול רגשי המתמקד בשיחות יכול להקל על הסבל ולסייע במשימות ההתפתחות ?

באמצעות מפגשים קבועים של זמן ומקום, שיח הדדי מכבד מאפשר קשוב ומניע. אני מסייעת למטופלים שלי להתחקות אחר עקבותיהם הגלויים והסמויים, להתבונן בדמות ובצל של עצמם,לפתח מודעות לחלומות ולסימנים שהשאירו בדרך בתחילת הטיפול, וממרחק של פרספקטיבה, בשלות וזמן לבחון מחדש את מקורות הכוח והחולשה, החסמים והפחדים, המאווים והרצונות ולחתור למימושם.

המטרות שלי כמטפלת:

– להקל מעל האדם הפונה לטיפול את המתח, החרדה, המצוקה והכאב.
– לאפשר ולעודד למידה רגשית ומחשבתית בנוכחות ובשיתוף האחר.
– להרחיב השפה הקיימת וללמוד שפה חדשה.
– לזהות ולמקד הרצונות והצרכים ולחתור למימושם.
– להיות עם הזמן ובתוך הזמן מחובר למציאות, הכישורים והיכולת.
– לחזק קשרים ולשפר מערכות יחסים.
– לחזק את היכולת להתמודד עם מצבים ואירועים בחיים מתוך אחריות שליטה קבלה ובחירה.
– ומעל הכל, להפוך את הסביבה האנושית, החברתית והמקצועית למקום חי צומח ונעים.

פרטים עלי:

שמי מרגלית כהן, נשואה, אמא וסבתא. במקצועי אני פסיכותרפיסטית ועו"ס קלינית (M.A). גרה ומטפלת בחיפה. בקליניקה אני עוסקת בטיפול דינמי ישיר פרטני וזוגי. יש לי ניסיון רב שנים כולל תחנות פסיכולוגיות במוסדות אקדמיים.

✅תודה לכם ולכן על תשומת הלב והפניות לקרוא, לשהות, להתעניין, ולבחון, מה מתאים ונכון עבורכם.

בהצלחה בכל דרך שתבחרו לחתור לאמת שלכם.

מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה