בתוך מקום בטוח ומוגן

בתוך מקום בטוח ומוגן

בתוך מקום בטוח ומוגן, פסטורלי ומזמין, יושב לו כפר נהר הירדן בסמוך ליישוב גבעת אבני. זהו מקום בו היופי, האחווה, הנתינה, הכיף וההנאה, חוברים יחד בצד שותפות גורל.

כפר נהר הירדן הוקם ביוזמתם ובדחיפתם של השחקנים פול ניומן חיים טופול ועוד רבים וטובים אחרים, מתוך מטרה להעניק לילדים שהחיים הגבילו את מרחב המחיה שלהם בצורה זו או אחרת, להשיג חוויות של הצלחה, כיף והנאה, גילוי של עולמות תוכן חדשים, גיבוש חברתי מהנה ומאתגר במסגרת נופש של שבוע בכפר.
הנופש בנוי לפרטי פרטים מחובר ומסונכרן, תפעולית, לוגיסטית ורגשית בכדי לאפשר לחניכים מקסימום של הנאה בזמן קצר יחסית.

הנופשים הם בטווח גילאים  9-18 , מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ללא הבדלי מין, גזע, ודת וביחד יוצרים כור היתוך של החברה כולה, מיקרוקוסמוס של הקוסמוס המושתת על כבוד ואהבה לאחר ולשונה.

בכפר שוהים מדריכים קבועים במסגרת שנת שירות, מעטפת של מנהלה והדרכה, ומעטפת רחבה של מתנדבים מתחלפים המגיעים לשבוע או יותר בכדי לסייע בתפעול המקום בצורה מיטבית ולתת מענה לצרכים השונים.

במסגרת הנופש החניכים מקבלים הזדמנות לחגוג את החיים לשים בצד את קשיי היומיום, הדעות והעמדות המפלגות ולפנות מקום לחוויות טובות ומעצימות שאתם ייקחו כצידה לדרך הביתה. המיתוג של הכפר הוא ״לחגוג את החיים״ במובן רחב של המילה.

החיים מופיעים על כל תצורותיהם שמחה ועצב פחד ואתגר תעוזה והימנעות כאשר תפקיד המלווים / מתנדבים לאפשר לחניכים לנסות, להתנסות, לנוע, לרצות, לשחק, לסמוך, להתאמן ולרכוש כלים ביחד ולחוד תוך כבוד, ליווי, דחיפה ועידוד, שיעזרו להם בחיי היומיום.

בשבוע האחרון, נפלה בחלקי הזכות הגדולה לקחת חלק בפרויקט ייחודי וחשוב זה שאינו דומה לשום דבר אחר שהכרתי עד כה. התנדבתי בכפר במשך שבוע כמלווה רגשית לצוות המדריכים המתנדבים והחניכים. הסתובבתי בין הקבוצות במתחמים השונים, התבוננתי אספתי מידע ותיווכתי בין הצרכים השונים שעלו מהשטח.
התרגשתי מהילדים מהשמחה שלהם ומהאפשרות לחגוג את החיים יחד אתם!

שמחה על הצטרפותי למשפחת כפר נהר הירדן וממליצה לכל אחד מאתנו למצוא את הזמן והמקום להתנסות בחוויה זו שיותר משהיא לוקחת היא נותנת ומרחיבה, עד כי לא ברור מי הנותן ומי המקבל.

 

 

 

מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה