פסיכותרפיה – למי זה טוב?

פסיכותרפיה – למי זה טוב?
פסיכותרפיה

מהי פסיכותרפיה?

פסיכותרפיה הינה טיפול נפשי שבא לסייע לאדם להתמודד עם קשיים שהוא חווה ולהשתחרר מחוויות והתנסויות שיצרו אצלו פגיעות, הדחקות, מחסומים וחוסר אמון. באמצעות פסיכותרפיה ניתן לסייע לכל אדם המעוניין בשינוי, לפתור בעיות שיש לו עם עצמו, עם בני המשפחה הקרובים, יעוץ זוגי עם בן או בת הזוג והאנשים שמסביבו והתמודדות עם אירועי חיים נורמטיביים ומשבריים. בפסיכותרפיה קיימות שיטות שונות וניתן לבחור לכל אדם את השיטה המתאימה ביותר עבורו לפי המטרות שהוא רוצה להשיג והדברים עליהם הוא צריך לעבוד. בנוסף, חשוב ליצור סביבה טיפולית בטוחה, חמה, ומקצועית, שתאפשר לשקם מחדש פגיעה באמון, תסייע לשחרר רגשות שהיו מודחקים ותפחית את הביקורת והאשמה העצמית.

פסיכותרפיה – טיפול

בפסיכותרפיה ישנן מספר שיטות טיפול כאשר המטרה של כולן היא להקל על אדם שחווה קושי או סבל במהלך חייו ולמעשה להחזיר לו מחדש את כוחות הנפש, החשיבה החיובית והאנרגיה החיובית. החיים רצופים בהתמודדויות לא פשוטות כגון חרדות שונות, דימוי עצמי נמוך, משבר במערכות יחסים זוגיות ואחרות, דיכאונות ועוד. על ידי פנייה לטיפול פסיכו תרפויטי אצל מטפל מקצועי ודתי בחיפה, ניתן לטפל בכל אלה, להתאים את סוג ומספר הפגישות לפי הקושי אותו רוצים לפתור. הטיפול יכול להיות טיפול אישי / ייעוצי ממוקד  למשך מספר מפגשים על מנת לסייע בקושי שהוא ממוקד ונקודתי דוגמת התלבטות לבי מקום עבודה, הסבה מקצועית, חרדה ממיסוד קשר ועוד. אולם, אם מדובר בנושא הקשור לאישיות כגון דימוי עצמי או זהות עצמית מדובר לרוב על תהליך נרחב וארוך טווח. באופן דומה, ניתן במספר מפגשים לקבל יעוץ זוגי לאור משבר או קושי שחווים בזוגיות על ידי טיפול פסיכולוגי כללי ודתי בחיפה.

פסיכותרפיה כמו גם טיפול פסיכולוגי דתי בחיפה מתאימה לכולם – דתיים, חילוניים, רווקים, נשואים. בטיפול פסיכותרפיה ויעוץ זוגי, שמים את כל תשומת הלב למטופל ומתייחסים באופן קפדני ועמוק לעולמו הפנימי. חשוב להקפיד על יצירת מקום טיפולי בטוח ונעים בו המטופל יוכל להרגיש חופשי לבטא את רגשותיו בלי ששופטים אותו. כל אדם יכול לעשות שינוי ולצמוח, כאשר יש מולו אדם מקצועי ומנוסה שרואה אותו באמת, נותן לו תחושת ביטחון, ומלווה אותו באכפתיות, דאגה ועניין אמיתי לדברים שהוא מעלה בטיפול.

מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה