זוגיות הורות וקריירה – איך עושים הכל?

זוגיות הורות וקריירה – איך עושים הכל?
זוגיות הורות וקריירה

כיום, במאה ה-21, קצב החיים הוא מהיר ומשתנה. שני בני הזוג נושאים יחד בנטל הפרנסה לצד גידול הילדים וטיפוח הזוגיות ואת מרבית הזמן אנו מעבירים בין הבית למקום העבודה. במצב זה, כאשר אנו נדרשים לחלק את זמננו ומרצנו בין המשפחה לקריירה, יכולים להיווצר מתחים וקונפליקטים, מה שעשוי ליצור קשיים בזוגיות ולהוביל אף למשבר בזוגיות. לכן, חשוב עד מאד ליצור איזון אידיאלי בין זוגיות הורות וקריירה, מבלי להזניח את בן או בת הזוג שלנו לחיים, את הילדים וגם להשאיר קצת זמן פנוי לעצמנו. מדובר באתגר לא פשוט שדורש חלוקה נכונה של מהלך היום, הקשבה, הקדשת תשומת לב לפרטים ותכנון מקדים, כדי להצליח לנתב בצורה הכי טובה עבורנו בין כל העולמות.

אז איך נעשה את זה נכון?

על מנת להצליח לשלב בצורה המיטבית בין זוגיות הורות וקריירה ועל מנת שלא להיתקל בקשיים בזוגיות, מילת המפתח היא איזון. כמובן, שכל אדם וכל תא משפחתי הוא שונה מהאחר, אולם ברוב המקרים על ידי איזון נכון, ניתן בהחלט להגיע להרמוניה המשפחתית והאישית שלנו. לשם כך, עלינו לפעול מתוך מודעות גבוהה, לתכנן מראש, להקפיד על קיום דיאלוג פנימי וחיצוני, לבחור נכון, להחליט ולעשות סדר עדיפויות. תכנון מוקדם של סדר היום האישי, הזוגי והמשפחתי הוא כלי חשוב שעוזר ומביא אותנו לעמוד במטרות וביעדים שהצבנו לנו. כך, סדר עדיפויות גם יסייע לנו להבין לעומק מה הכי נחוץ וחשוב לאותו הרגע ויסייע במציאת האיזון הנכון ביותר בין התחום האישי המשפחתי והכלכלי.

טיפול פסיכותרפיה

על מנת להצליח לשלב בין זוגיות הורות וקריירה ולהתגבר על קשיים בזוגיות ועם עצמנו, כלי נוסף היכול לסייע הוא פנייה לשיחה או טיפול עם איש מקצוע, לדוגמה פסיכותרפיה חיפה. ישנם מטפלים בפסיכותרפיה חיפה ובמקומות נוספים ששמים דגש על התחום האישי, המשפחתי והזוגי ולהם הכלים המקצועיים לסייע ולהכווין בנושא זה. כדי להצליח, חשוב להקפיד ששני בני הזוג יקשיבו לצרכים והרצונות האחד של השני, יעבדו בשיתוף פעולה זה עם זו כאשר כל אחד תורם כמיטב יכולתו לזוגיות ולתא המשפחתי.

מרגלית כהן - פסיכותרפיסטית בחיפה